De Zwitserse producent van luxueuze horloges, Tag Heuer, heeft bekend gemaakt dat zij de wereld van cryptocurrencies gaan omarmen. Alle betalingen voor klanten in de Verenigde Staten kunnen deze vanaf nu doen in de vorm van cryptocurrencies. Betalen met bitcoin (BTC), ethereum (ETH) en dogecoin (DOGE) voor Tag Heuer horloges is voor Amerikaanse klanten vanaf nu mogelijk.
Tag Heuer omarmt bitcoin
Het bedrijf maakte dit gisteren in een persbericht bekend. Allereerst gaat het nog om een testfase om te kijken hoe crypto betalingen verlopen. Er bestaat geen minimumbedrag dat klanten moeten besteden om met cryptomunten te betalen, maar er geldt wel een maximumbedrag van $10.000.
Volgens Tag Heuer was het aanbieden van crypto betalingen een logische keus. Zij zien namelijk dat het gebruik van digitale activa onder hun klanten in een rap tempo aan het stijgen is. Daarnaast heeft het bedrijf het plan om ook de wereld van Web3 in te stappen en om mogelijk in de toekomst ook non-fungible tokens (NFT) aan te bieden.
“Als luxemerk moesten we ervoor zorgen dat onze intrede in Web3 zou voldoen aan onze standaarden van uitmuntendheid en dankzij onze wendbare teams intern en met de steun van BitPay zijn we in staat om op de best mogelijke manier in deze nieuwe financiële wereld te duiken,” zei Frédéric Arnault, CEO van TAG Heuer.
Luxe merken en crypto
Tag Heuer is niet bepaald het eerste merk van luxeproducten dat al in zee gaan met crypto technologie. Zelfs andere horlogemerken, zoals Breitling, gingen Tag Heuer al voor. Prada lanceerde eerder ook al hun eigen NFT-collecties.
Deze trend laat duidelijk zijn dat dergelijke bedrijven er van overtuigd zijn dat hun klanten veel gebruik maken van cryptovaluta en geïnteresseerd zijn in digitale verzamelitems van hun favoriete luxe merken. Daarnaast laat het nog maar eens zien dat de adoptie van crypto en blockchain technologie voorlopig nog niet tot stilstand zal komen.