De absolute top van de wereldwijde autosport, de Formule 1, lijkt van plan te zijn om dieper de crypto industrie in te stappen. De organisatie heeft namelijk een aantal aanvragen voor handelsmerken met betrekking tot Web3, NFT’s en de metaverse ingediend. Wellicht dat er binnenkort dus zelfs een ‘F1 NFT-marktplaats’ of een ‘F1-token’ gaat komen.

Formule 1 en crypto

Het gaat hier in totaal over 8 verschillende ingediende handelsmerken. Een advocaat die gespecialiseerd is in handelsmerken, Mike Kondoudis, legde op Twitter uit wat de aanvragen precies inhouden:

“Formula One heeft 8 handelsmerken ingediend voor “F1” die betrekking hebben op: Cryptocurrency + NFT’s, NFT + Crypto-marktplaatsen, winkels voor virtuele goederen, blockchain financiële transacties, cryptocurrency handel + mining… en meer!”

Formula One has filed 8 trademarks for “F1” covering:

Cryptocurrency + NFTs
NFT + Crypto marketplaces
Retail stores for virtual goods
Blockchain financial transactions
Cryptocurrency trading + mining
… and more!#NFTs #Metaverse #Cryptocurrency #Web3 #F1 pic.twitter.com/C3OYo3wSl8

— Mike Kondoudis (@KondoudisLaw) October 10, 2022

Opmerkelijk is dat het hier niet puur gaat om bijvoorbeeld een rol in Web3, of het lanceren van NFT-collecties. De ingediende handelsmerken buigen zich zelfs over het doen van cryptocurrency-transacties op de blockchain. Dat zou kunnen betekenen dat de Formule 1, naast het lanceren van NFT-collecties, ook met een eigen token gaat komen.

Crypto-sponsoren

Dat de Formule 1 duidelijk bereid is om de crypto industrie verder te omarmen, komt niet geheel als een verrassing. Elke crypto investeerder die de sport volgt zal hebben opgemerkt dat veel auto’s van de verschillende teams vol staan met allerlei crypto-gerelateerde sponsoren.

Zo is derivaten-exchange ByBit een van de grootste sponsoren van het Red Bull Racing team van Max Verstappen. Ook andere teams, zoals McLaren, hebben samenwerkingen gesloten met grote crypto-bedrijven. De Amerikaanse crypto-exchange Crypto.com is zelfs een van de belangrijkste sponsoren van de F1-organisatie zelf

Dat de Formule 1 bol staat van de crypto bedrijven is natuurlijk niet heel gek. Zowel de crypto industrie als de Formule 1 hebben uiteraard innovatie hoog in het vaandel staan. Een verband tussen beide sectoren is daarom snel gelegd. Dat de Formule 1-organisatie hoogstwaarschijnlijk binnenkort zelf ook met verschillende crypto-diensten gaat komen is dan ook eigenlijk een logische stap.

Meld u aan voor onze nieuwsbrief.

Wekelijks financiële updates.

Neem contact op met ons.

Boek een gratis en vrijblijvend consult in.